Over werken, vrijheid, gevoel en verstand - Reisverslag uit Busselton, Australië van Jelmer Visser - WaarBenJij.nu Over werken, vrijheid, gevoel en verstand - Reisverslag uit Busselton, Australië van Jelmer Visser - WaarBenJij.nu

Over werken, vrijheid, gevoel en verstand

Door: Prof. Drs. Jelmer Visser

Blijf op de hoogte en volg Jelmer

04 Maart 2013 | Australië, Busselton

Zoals bij het begin van elk verhaal wat ik tot nu toe heb geschreven begin ik het schrijven met een gevoel van schaamte.. 3 maanden niks van me laten horen is zelf voor mij toch wel wat lang.
Misschien deed ik het wel met een reden? Misschien wilde ik wel gewoon even kijken wie contact met mij op zou nemen, kijken wie mijn echte vrienden nou eigenlijk zijn...... Nee, ik was gewoon lui. ;)

Ok, ik zit hier nu op de ochtend na mijn laatste werkdag en de ochtend voor het begin van mijn volgende avontuur. Morgen vertrek ik samen met Kart, in de auto, richting Melbourne (ongeveer, hou em vast, pak em beet, plusminus, circa 3600km). Onder het mom van 'Erwins goede voorbeeld doet goed volgen' heb ik ook maar gekozen voor het reizen met een Oost-Europese schone (ik heb haar nog maar niet naar haar huidige thuissituatie gevraagd... ;)).
Ik heb Svetlana, euh Kart, ontmoet in het Broadwater Beach, Bar & restaurant waar ik de afgelopen 4mnd met heel veel plezier heb gewerkt.
Oorspronkelijk had ik het idee om 2 a 3mnd hier te leven, dit is dus uiteindelijk 4 geworden.
Dit om verschillende redenen. Zoals ik in mijn vorige verhaal al had geschreven wonen wij hier op een fantastische plek. Het feit dat wij omringt worden met verrimpelde fossielen die te oud zijn om in hun Jaguars & porsches rond te rijden maar toch enkele mooie exemplaren bezitten, zegt wel genoeg. Voor fotos verwijs ik u graag naar de facebookpagina van ondergetekende.

Daarnaast zit ik hier dagelijks na het werk met Kyle achter huis te genieten van de sterrenhemel, het wonen aan het water, goeie gesprekken en een natje en een droogje (en een natje.. en een natje..). Ik kan zeggen dat ik er een goeie vriend bij heb en dat doet mij deugd want dat is toch wel iets wat ik de afgelopen maanden af en toe heb gemist, mijn goeie vrienden en familie.
Maargoed, naast het feit dat het hier fantastisch vertroeven is in ons onderkomen heb ik het ook gewoon heel erg naar mijn zin gehad op het werk. De afgelopen maanden heb ik echt een band op gebouwd met verschillende collegas maar ook met vaste gasten en het doet me stiekum toch wel wat pijn om die 'tot nooit' te zeggen.
En daar komt bij dat de eigenaren en managers van het restaurant fan waren van mijn persoon (pfff.. uiteraard, wie niet!). Ze waren zelfs bereidt om mij een 'sponsorship' aan te bieden. Dit betekend dat ik een contract voor 2jaar zou tekenen, manager zou worden, 50.000dollar per jaar zou verdienen en mijn resident-visa zou bemachtigen zodat ik voor de rest van mij leven in Australie zou kunnen blijven...
Dus, dat werd een verbaal gevecht tussen gevoel en verstand:

Verstand: Wat een kans! Zoveel geld verdien ik in NL misschien over 10 of 15 jaar!
Gevoel: Ik weet niet of ik hier wel zo lang kan blijven
Verstand: 2jaar doorzetten, management ervaring op zak en een resident-visa
Gevoel:Het stadje is klein,er gebeurd niks en er wordt hier en daar redelijk wat drugs gebruikt, voel ik me niet prettig bij
Verstand: En mijn studieschuld, als ik terug kom in NL kan ik alles in 1 keer aflossen!

En hoe rlxt en easy-going ik ook ben, ik ben toch ook wel een denker. Dus dit heeft ongeveer 3 weken in mijn hoofd rond gespookt.. Het moge duidelijk zijn, gevoel heeft uiteindelijk gewonnen maar het was een nek-aan-nek race..

Enfin, zoals ik eerder al heb vermeld heb ik toch ook wel periodes gekend dat ik mijn familie en vrienden erg heb gemist. Op kerstavond heb ik alleen thuis gezeten al Home Alone kijkend, op oudjaarsavond heb ik gewerkt en ook mijn verjaardag heb ik niet echt gevierd.. Dit zijn tot nu toe mijn moeilijkste momenten in Australie geweest. En ja, het is waar, op het moment dat je weg bent van al je vrienden en familie weet je pas echt hoe erg je van ze houdt en hoe erg je ze mist.
Ok, kleenex pakken.. even snuiten, en weer doorrr ;-)

Dan even over mijn reis die morgen van start gaat! Na dus 4maanden keihard gewerkt te hebben, soms 55uur in de week, heb ik het gevoel dat ik de komende weken vakantie echt weer heb verdiend! En ik kan je vertellen, de reis wordt fantastisch! Ik wil jullie absoluut niet jaloers maken.. Oh wacht, dat wil ik wel: http://lukeaustinphotography.com.au/images/products/white-sand-beach-blue-water-esperance-western-australia-.jpg
http://3.bp.blogspot.com/-J5NeVcsv7Xg/UO1m6m0_R0I/AAAAAAAADFg/kFnZVCMHBOk/s1600/P1020309.JPG
http://www.australia.com/contentimages/explore-cities-regional-cities-albany.jpg

Dit zijn plekken die we onder andere gaan vereren met een bezoekje. Kan minder ;)

De route gaat van Busselton naar Albany, Esperance, Adelaide naar uiteindelijk Melbourne :) En dit alles in 10dagen. De precieze route weet ik trouwens nog niet.. Zien we wel, vrijheid blijheid!:) Ik wil de route in 10dagen doen met een reden. 15,16 en 17 maart vindt de formule 1 Grand-prix Melbourne plaats! En hoogstwaarschijnlijk kan ik gratis naar binnen geloodst worden... Een gast in het restaurant heeft mij zijn businesscard gegeven en hij heeft mij zowat verplicht om in Melbourne te zijn om de grand-prix bij te wonen. Hij helpt mee met het organiseren van dat weekend ofzo.. ik heb echt geen idee, ben benieuwd hoe dat af gaat lopen! Laten we hopen dat ik niet over 2 weken ergens in een donker steegje lig in Melbourne zonder portemonnee, paspoort en met een zeer poepertje.... ;)

De auto waar ik in het vorige verslag over sprak, die ik gratis en voor niks kon gebruiken terwijl die meid een ommetje maakte van 2maanden, is nu van mij! En ik heb er, afgerond naar boven, precies 0 dollar voor betaald! Het enige is dat wanneer ik uitgereden ben en de auto wil verkopen, haar het geld moet overmaken. Nou, vooruit maar weer! Het zit me allemaal ook wel tegen hoor.....

Dus.. Vanaf nu gaat de zwembroek aan, zonnebril op, cd van The Lumineers in autoradio, verstand op nul en genieten van alles wat op mijn pad komt met een schone blondine aan mijn zij! Yep, life's pretty bad at the moment.. again! ;)

We'll keep in touch en groetsjes thuus!
Jelmer

ps. ik heb op dit moment welgeteld 4 onderbroeken ingepakt, mijn auto staat nog op het werk terwijl ik thuis ben en de auto in moet laden, we gaan vanavond uit eten en we vertrekken morgenvroeg rond 10uur. Goed bezig Jelmer.

pps. http://www.youtube.com/watch?v=LanCLS_hIo4

  • 04 Maart 2013 - 08:44

    Marijke Alders:

    He Jelmer wat een prachtig verhaal weer. En heel eerlijk onder ons gezegd moest ik ook even naar een tissue grijpen en missen we jou ook stiekem wel een beetje (veel). Ik weet nog wel een job voor je "columnist". heel veel plezier maar weer en neefje.........pas wederom goed op jezelf.

    veel liefs vanuit een (jawel het is echt waar)zonnig Leeuwarden

  • 04 Maart 2013 - 11:27

    Erwin:

    Weet wat je op je hals haalt neefje ;) haha.. Maar ik snap het wel :)
    Thanks voor de update, en veel plezier daar! En altijd.. Volg je .. Eeuuhh Gevoel! :)

  • 04 Maart 2013 - 11:46

    Lisanne:

    en ik heb er niks aan toe te voegen, alleen dat ik weer uitkijk naar je volgende verhaal! :)
    Heel veel plezier weer neef! Liefs

  • 05 Maart 2013 - 11:00

    Hillian:

    Genoten van je verhaal Jelmer,uitbrengen in een boek al je verhalen!
    We wensen je op je vervolg reis een geweldige tijd toe,en meer verslagen
    Jij bent in t stadje nu waar mijm schoonzusje en zwager heel lang gewoond
    hebben,inmiddels wonen ze nu aan de oostkust,nabij Sidney. Heel veel
    plezier en goede reis. Groetjes Bartho en Hillian.

  • 09 Maart 2013 - 10:53

    Adrie Van Den Berg:

    Lieve Jelmer je hebt weer heel wat beleeft en fijn dat je het zo naar je zin hebt. Ongelovelijk dat je al weer meer dan een 1/2 jaar weg bent. Heel veel plezier op je nieuwe reis die je gaat maken van maar een paar kilometer zag ik, dan doe je toch zeker in een paar uurtjes. He Jelmer een goede reis verder en blijf voorzichtig.
    veel liefs en een friese tuut van adrie en anneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jelmer

Actief sinds 26 Juli 2012
Verslag gelezen: 832
Totaal aantal bezoekers 11576

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2012 - 22 April 2013

De ultieme vakantie :-)

Landen bezocht: