Westkust? best aardig! - Reisverslag uit Darwin, Australië van Jelmer Visser - WaarBenJij.nu Westkust? best aardig! - Reisverslag uit Darwin, Australië van Jelmer Visser - WaarBenJij.nu

Westkust? best aardig!

Blijf op de hoogte en volg Jelmer

23 Oktober 2012 | Australië, Darwin

Dus, 21 minuten te gaan en dan verdwijnt het internet weer en ben ik 4 dollar lichter otewel, dit wordt een "vluchertje".

Mijn vorige verhaal eindigde ik in Darwin dus lijkt het mij wel zo eerlijk om daar ook maar weer te beginnen...

Om te beginnen, om alles er alvast maar uit te spuwen en jullie vragende ogen te beantwoorden een lijst met hetgeen wat ik ben kwijtgeraakt tot op dit moment (waar ik me bewust van ben althans..):
- Een paar slippers (was niet mijn schuld, ik had ze absoluut niet ergens laten slingeren....!)
- 50 dollar (ik ben gerolt, ik weet het zeker! *kuch*)
- een tent (Een tent????? Ja, een tent )
- een slaapmatje (Ja, ook een slaapmatje)
- 1 schoen (1 schoen Jelmer? Hoe krijg je dat in hemelsnaam voor elkaar? Wordt vervolgt....)
- 1 zwembroek (gestolen door een dief, klinkt logisch)

Nu iedereen blij? tevreden? goed zo.. dan kan ik nu beginnen met de roadtrip van de afgelopen maanden.

Er was eens een mooie zonnige middag (dag, tijd, datum compleet onbekend). Maar de dag begon helemaal niet zo zonnig.. De auto waarmee we (Duitser (half matje, melktandjes, je weet wel), fransman(stuiterend als een idioot) en ik) richting Kakadu en Litchfield wilde gaan kreeg panne. Mijn reisgenoot had de auto voor onze trip gekocht voor het schamele vedrag van 6000 pegels van "een oud omaatje" (uiteraard) dus hij dacht, wat kan er fout gaan! Ik denk dan, je koopt een auto van een omaatje en wil daarmee zo' n 2000km offroad gaan rijden..... misschien niet handig... Maargoed, Duitsers..
De eerste garage (Indiers) vertelde ons dat het een probleem was dat ongeveer tussen de 500 en 2100 dollal (ja, dollal...) zou gaan kosten, keurige schatting, dus dat was een kleine domper.. Waarna de fransman en ik besloten om richting Broome te vertrekken met een Greyhound-bus (de auto leek geen kant op te kunnen). Dit is een busmaatschappij waar ik voorafgaand aan mijn reis een pas van 5500km voor had gekocht, dit bleek een goeie beslissing want ter plekke boeken is eeuul veul duurder.
Onderweg naar Broome kreeg ik een sms van die verrekte Duutser: 'Problem solved, 20dollars and some beers'...

Ok, eenmaal in Broome waren er 6 australiers, een hond en 4532 Aboriginals oftewel een lege bende! Dus besloten we na een paar dagen om een reisgenoot te vinden via Internet die dezelfde richting op wilde als ons (richting Perth, en al het moois bewonderen onderweg uiteraard). En toen kwam er een bericht van een meisje uit Hawai...... 25 jaar, en nogmaals, van Hawai (Zie: lang bruin haar, strak lichaam, getint en niet te vergeten een kokosnoten bh'tje)..

Aii times up!
Ok, toen gingen we naar monkey mia dit was heel leuk.toen gingen we naar shark bay dit was heel leuk.toen gingen we wildkamperen dit was heel leuk.toen gingen nog maar dingetjes doen en bekijken en toen gingen we naar perth.en hij leefde nog lang en gelukkig.

Einde.

(uiteraard wordt vervolgt.... )

  • 23 Oktober 2012 - 14:04

    Eva:

    Keurig jelmer! Ga zo door! (Dikke krul en een sticker bedenk je er maar even bij ;))

  • 23 Oktober 2012 - 14:04

    Marloes Volker:

    Hahaha, ik lig helemaal in een deuk. Net nu het verhaal interessant gaat worden, is jouw internet tegoed op.. Beetje dubieus Jelmer ;)

  • 23 Oktober 2012 - 14:04

    Marloes Volker:

    Hahaha, ik lig helemaal in een deuk. Net nu het verhaal interessant gaat worden, is jouw internet tegoed op.. Beetje dubieus Jelmer ;)

  • 23 Oktober 2012 - 15:31

    M En M :

    Ach valt best mee toch wat je bent kwijt geraakt ;-) gelukkig heb je nog maar 7 maanden te gaan...dat beloofd nog wat ;-) maar mooi verhaal, zo te horen heb je het vooral leuk haha...we proberen vanavond even te bellen! Genietse daar! Groet'n m en m

  • 23 Oktober 2012 - 15:31

    M En M :

    Ach valt best mee toch wat je bent kwijt geraakt ;-) gelukkig heb je nog maar 7 maanden te gaan...dat beloofd nog wat ;-) maar mooi verhaal, zo te horen heb je het vooral leuk haha...we proberen vanavond even te bellen! Genietse daar! Groet'n m en m

  • 23 Oktober 2012 - 16:05

    Sanne:

    Cool! Leuk verhaal Jelle! Goed om te lezen dat je het naar je zin hebt! Enne, om terug tekomen op je vraag op facebook: ja, serieus! 26 april is de grote dag..

  • 24 Oktober 2012 - 12:34

    Sip En Alie:

    Wat fijn om weer wat van je te horen we weten nu zeker dat de echte jelmer onderweg is.
    Geniet er van en wij zien alweer uit naar je volgende belevenis.
    Veel liefs vanaf het mooie Terschelling.

  • 31 Oktober 2012 - 09:45

    Baukje:

    Heerlijk verhaal.....vooral alle details tussendoor ;)
    Veel plezier!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jelmer

Actief sinds 26 Juli 2012
Verslag gelezen: 456
Totaal aantal bezoekers 11574

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2012 - 22 April 2013

De ultieme vakantie :-)

Landen bezocht: