Ja, ik wil! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Jelmer Visser - WaarBenJij.nu Ja, ik wil! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Jelmer Visser - WaarBenJij.nu

Ja, ik wil!

Blijf op de hoogte en volg Jelmer

02 September 2012 | Australië, Cairns

Nog nooit in mijn leven heb ik het woord waar de rillingen van over mijn rug lopen: 'planning' zo vaak gebruikt als de afgelopen 2maanden. Iedereen had het over 'wat is je planning' en 'hoe ga je je reis indelen' dus ik dacht op een gegeven ogenblik, ik ga er maar eens in mee!
Dus maakte ik het plan om te starten in Cairns, waar ik inmiddels met plezier uithang, om van daaruit af te dalen naar Sydney. Niet echt een bijzondere uitgebreide planning, ik weet het.. Maar voor mij al een hele stap (lees: de weken voor ik op reis ging werd ik nachtelijks badend in het zweet wakker met dat ene afschuwelijke woord in mijn hoofd).

Uiteraard was dit gedoemd om te mislukken...........................

Want, het zit namelijk zo... Morgen vertrek ik met eigenlijk 3 vreemden richting Alice Springs waarna we door rijden naar Darwin. Voor de kenners onder ons, het klopt inderdaad, dat is precies de andere kant op dan wat ik hat "gepland"! Goed he? ;-)

Afgelopen week kwam ik op woensdag aan in Cairns.. Op woensdag Jelmer, niet op Dinsdag! Dit gaat me waarschijnijk op veel "ooooh Jelmer...!!'s komen te staan maargoed, here it goes..
Afgelopen zondag dook ik het plaatselijke internetcafe in op de Cook Islands om een hostel in Cairns te gaan boeken. Dinsdagnacht (dus van maandag op dinsdag) zou ik om 02.00u via Auckland richting Cairns vliegen wat in totaal ongeveer 11uren in beslag zou nemen. Dus boekt Jelmer een hostel voor dinsdag! Niks aan het handje.... Totdat ik daadwerkelijk voet zette op Australische grond en er geen Airport pick-up voor mij klaar stond. Dus ik zoeken en zoeken... Niemand te zien. Dus pakte ik de papieren erbij en op dat moment viel het kwartje... Iets met 20(!!!!) uur tijdsverschil en gewoon een hele dag geskipt! Dus toen ik lande in Cairns was het daar woensdag haha.. dusss...
Het Hostel is fantastisch trouwens.. Het heet JJ's backpackers en is redelijk klein, netjes en gezellig volk!

Onder dit volk bevond zich ook een fransman (23) die het had over een trip richting Darwin samen met een Duitser die net een dikke 4wheeldrive op de kop had getikt en via een 1 of andere backpackerswebsite op zoek was naar een reismaatje! Hierop had ook weer een Duits meisje gereageerd (met een eigen 4wheeldrive) dat ze graag op wilde reizen met de mannen! Nu was daar nog een plek vrij in die auto..... Dus vroeg de fransman of ik misschien zin had om mee te komen. Jullie begrijpen dat ik eerst wel heel erg met mijn planning in mijn maag zat.. Maar na veel wikken en wegen op ik mijn Ja-woord gegeven (lees:binnen een seconde of 6 was de deal rond). Dus ik moet nu snel een slaapzak aanschaffen waarna we morgen vertrekken richting de Kangaroo's, woestijn, krokodillen enw eet ik veel wat... Stiekem weet ik niet eens precies waar we allemaal heen gaan maar ach, wat geeft 't!

Dus samenvattend vertrek ik morgen met een 23-jarige fransman (kan slecht engels en stuitert de hele dag rond als een stuiterbal), een 25-jarige duitser (met een vies half(???) matje en een melkgebitje) en een duitse chick van 29 waar ik exact niks van weet de wildernis in! Kortom: ideaal!

Cairns is trouwens een goeie plek om bij de komen van een 4dagen durende jetlag.... Ik heb nog niet zoveel uitgespookt behalve dat ik veel heb gechillt, kennis heb gemaakt met Goon (een plaatselijke delicatesse) en heb ge-ouwehoert met mijn hostelgenoten!
Australie is duur trouwens... maar opzich te doen zodra je een aantal producten heb gevonden die goedkoop zijn!

Afsluitend, ik heb een nieuw Australische nummer waar jullie me de komende weken op kunnen bereiken! Het nummer is: ik heb momenteel geen flauw idee! hmm.. Enfin, desalniettemin wens ik jullie allemaal een hele fijne zondag! Das toch mooi genoeg?


  • 02 September 2012 - 08:57

    Ponkje:

    Oooooh Jelmer

  • 02 September 2012 - 08:57

    Nikky:

    Hee jelmer! Haha je hebt kennis gemaakt met de goon! Lekkere ingredienten zitten daar in he? Je hebt de no worries mentaliteit al te pakken. Planning? Het verloopt toch altijd anders. Geniet er van!

    Groetjes nikk

  • 02 September 2012 - 10:33

    Amanda En Bernd :

    Wat leuk om te lezen waar je uithangt jel! Mocht je nog geen plannen hebben vanuit Darwin, tip van ons; neem de Gibb rivier road door de kimberleys naar Broome! (heb je ook 4wd nodig). Heel veel plezier op je route naar Darwin!Liefs ons

  • 02 September 2012 - 11:02

    Eva:

    Hahaha Held!
    Lekker verder plannen jelmer, komt helemaal goed!!
    Enjoy!
    Xeva

  • 02 September 2012 - 11:29

    Freddie (ex Barhoofd) Alves:

    Veel plezier met je reis(zen) Jellybird!

    en onthoud: "daily routine drives out planning"!

  • 02 September 2012 - 14:33

    Ingrid En Rik:

    Wij gaan je natuurlijk volgen op je reis, heel veel plezier en niet te veel goon drinken ;)
    Mocht je nog tips willen dan horen we het wel.

  • 02 September 2012 - 15:31

    Hannes:

    Heee skat!

    Dit klinkt heerlijk! Waarom plannen als het ook spontaan kan? Geniet ervan!!

    X

  • 02 September 2012 - 15:56

    Erwin:

    Klinkt goed neefje!! Plannen zou verboden moeten worden, heb je niets aan.. Maak je niets mee ;)
    Fijne reis! En ik hou je in de gaten..

    Cheers,

  • 03 September 2012 - 08:38

    Marijke Alders:

    Ha die jelmer.
    Dat wordt een gratis talen cursus Frans/Duits en zo'n matje zou jou misschien ook niet eens zo slecht staan:) Slim dat je een nieuwe telefoon hebt gekocht nog slimmer om het nummer niet te vermelden Dat is pas echt vrijheid! Pas goed op jezelf en veel plezier. tot je volgende reisverslag.
    Ik moet zeggen dat je het tot nog toe niet slecht hebt gedaan met ons op de hoogte te houden.
    een dikke knuffel van je familie

  • 03 September 2012 - 21:36

    Sip En Alie:

    Hoera jelmer met dit gezelschap onderweg te zijn wordt nooit saai. Maak er een gezellige rit van en vergeet ons niet op de hoogte te houden. Gr. Terschelling

  • 04 September 2012 - 10:49

    Femke:

    Jij moet echt boeken gaan schrijven...heerlijk!Enjoy

  • 10 September 2012 - 21:23

    Atte En Douwina:

    Hee jongen, hoorde dat jullie aan een rivier hadden geslapen, waarin achteraf krokodillen
    zwommen, en een prachtige foto van je ontvangen met een heerlijke dikke slang die
    kronkelt om de boom. Morgen dwars door de woestijn richting Alice Springs(dus met een
    omweggetje van 1100 km heen, en ook 1100 km terug richting Darwin.(Ach ja jullie hebben de tijd wel) De boodschappen, veel water en benzine zijn al ingeslagen voor de grote tocht
    hoorden we van je vanmorgen. Ja wat zijn wij dan saai met ons weekje kijkduin, maar hadden wel Australisch weer. Hee jongens Suc 6 maar weer met alles en pas wel een beetje om al
    die wilde beesten. Tuut pa en ma


  • 18 September 2012 - 12:29

    Adrie Van Den Berg:

    hoi Jelmer, even een berichtje van de waterbies. Leuk om die mooie reisverslagen van je te lezen. Je hebt al weer heel wat beleeft. Klein landje he Australie, je reis zo van het ene naar het andere. Hm Hm. Bij ons is alles goed hoor, we gaan straks naar echt iets hollands kijken. De gouden koets en de troonrede. Goh jelmer je bent al weer een maand weg, he nog veel plezier met je verdere reis , maar blijf voorzichtig. liefs en de groetjes van adrie en anneke en de hondjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jelmer

Actief sinds 26 Juli 2012
Verslag gelezen: 619
Totaal aantal bezoekers 11584

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2012 - 22 April 2013

De ultieme vakantie :-)

Landen bezocht: